Kurs Specjalista ds. Płac w oświacie online oraz materiały dydaktyczne są prowadzone m.in. w oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki, Ustawę o prawie oświatowym, Ustawę o rachunkowości oraz prawo bankowe.
Krajowa Izba Księgowych posiada uprawnienia do wydawania absolwentowi dokumentacji zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki.
Zwracamy szczególną uwagę, iż do wydawania powyższej dokumentacji są powołane wyłącznie uprawnione do tego instytucje oświatowe.
Po ukończeniu kursu Specjalisty ds. Płac w oświacie absolwent otrzymuje dokumentację zgodną z wymogami MEiN oraz dodatkowo certyfikat ukończenia kursu (w języku polskim i angielskim).
Ukończenie kursu, uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych umożliwia podjęcie legalnej pracy we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
Celem kształcenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie absolwenta do wykonania zawodu specjalisty ds. płac w oświacie.
Krajowa Izba Księgowych jest wpisana do rejestru instytucji szkoleniowych Urzędu Pracy. Oznacza to, że każda osoba posiadająca status bezrobotnego, może wnioskować o pokrycie kosztów naszych kursów online przez swój Urząd Pracy.
UWAGA! Szczegółowe informacje o przebiegu kursu online, rejestracji, płatnościach oraz wymogach technicznych znajdują się poniżej. Zachęcamy do weryfikacji.
Przesuń kursor myszy po wizualizacji aby powiększyć
1) Co daje mi ukończenie kursu on-line Specjalisty ds. płac w oświacie?
Ukończenie
kursu on-line Specjalisty ds. płac w oświacie daje takie same
kwalifikacje jak po kursie stacjonarnym. Kursant otrzymuje certyfikat
oraz zaświadczenie ukończenia kursu Specjalisty ds. płac w oświacie.
2) Czy dokumenty trzeba odnawiać?
Dokumenty
wydawane są na podstawie odpowiednich rozporządzeń i są dożywotnie! Nie
wymagają dodatkowych uaktualnień, w związku z czym nie ponosi się
dodatkowych kosztów.
3) Jak zapisać się na kurs?
Aby zapisać się na kurs, należy wejść na stronę główną www.kik.edu.pl,
a następnie odnaleźć i kliknąć właściwy kurs. Po wejściu w szkolenie,
należy kliknąć ikonkę z napisem „dodaj do koszyka” a następnie "opłać
zamówienie" i wypełnić formularz rejestracyjny. Do 5 minut po
rejestracji, na maila oraz SMS-em zostanie wysłany login i hasło
użytkownika (w przypadku, kiedy mail lub/i SMS nie doszedł, prosimy o
kontakt z obsługą klienta pod nr telefonu 22 602 01 05). Przy pomocy
otrzymanych danych należy zalogować się na swoje indywidualne konto i
dokonać opłaty. Jeżeli płatność została zrealizowana przelewem
internetowym, system w ciągu kilku minut wykryje transakcję i aktywuje
szkolenie. Jeśli natomiast opłata nastąpiła przelewem tradycyjnym (dane
do przelewu dostępne w zakładce kontakt: http://kik.edu.pl/kontakt),
w urzędzie pocztowym bądź też placówce bankowej, należy skan lub
zdjęcie potwierdzenia transakcji wysłać na adres: kontakt@kik.edu.pl.
Aktywacja kursu nastąpi w ciągu kilku minut od wysłania maila z
potwierdzeniem transakcji. Korzystanie z systemu jest możliwie
uproszczone, intuicyjne i przyjazne dla użytkownika. Cała procedura nie
powinna zająć dłużej niż 5-10 minut.
4) Czy płatność za Kurs Specjalisty ds.płac w oświacie można rozłożyć na raty?
Tak.
Krajowa Izba Księgowych każdej osobie zainteresowanej płatnością
ratalną, umożliwia rozłożenie całej opłaty na 3 raty. Nie jest wymagane
składanie skomplikowanych wniosków, a następnie ich długie rozpatrywanie
oraz sprawdzanie zdolności kredytowej itp. Wystarczy podczas
rejestracji zaznaczyć chęć płatności ratalnej, a system od razu podzieli
opłatę na 3 raty. Brak skomplikowanych formalności wynika z faktu, iż
możliwość rozłożenia na raty udzielana jest przez Krajową Izbę
Księgowych bez instytucji pośredniczących.
5) Kiedy można rozpocząć kurs w przypadku płatności ratalnej?
Kurs
można rozpocząć od razu po uiszczeniu pierwszej wpłaty. Wszystkie
dokumenty potwierdzające uzyskane kwalifikacje, zostają wysłane w ciągu
3-7 dni roboczych, od wpłaty ostatniej raty oraz zdania wszystkich
testów i egzaminów.
6) W jaki sposób można dokonać opłaty za kurs? Jak otrzymać fakturę?
Płatności na portalu Krajowej Izby Księgowych obsługują Przelewy24 (http://www.przelewy24.pl).
Gwarantuje to naszym kursantom najwyższy standard bezpieczeństwa oraz
najszerszą gamę możliwości płatniczych. Po zarejestrowaniu się na
szkolenie, kursant może dokonać płatności poprzez:
-Przelew internetowy (wykrywanie płatności w ciągu kilku minut);
-Przekaz/Przelew tradycyjny (możliwość wygenerowania druku do bezpośredniej płatności na poczcie lub placówce bankowej);
-Kartę kredytową.
Bezpieczeństwo transakcji zapewniają Przelewy24:
https://www.przelewy24.pl/obowiazek-informacyjny-rodo-platnicyGenerowanie faktury.
Celem wygenerowania faktury, po opłaceniu zamówienia, należy zalogować się na indywidualnym koncie kursanta oraz przejść do zakładki "Panel kursanta". Następnie prosimy o uzupełnienie danych niezbędnych do wystawienia dokumentu. Faktura zostanie wygenerowana automatycznie.
7) Czy na dokumentach jest adnotacja, że kurs odbył się metodą e-learningową?
Nie. Nigdzie nie ma zapisu, że był to kurs on-line. Wzór nie przewiduje takich adnotacji.
8) Czy jeśli nie mam wyższego wykształcenia mogę zapisać się na kurs?
Tak.
9) Ile czasu zajmuje opanowanie materiału na kursie i w jakim czasie trzeba go ukończyć?
Kurs składa się z części ogólnej oraz specjalistycznej. Opanowanie każdej z nich jest zależne od determinacji, dyspozycyjności oraz dotychczasowej wiedzy kursanta. Osoby posiadające już wiedzę i doświadczenie, sprawniej poradzą sobie z przygotowanym materiałem. Średni czas trwania kursu wynosi 4-5 dni.
Po
każdym temacie przystępuje się do testu cząstkowego. Po rozwiązaniu
wszystkich testów cząstkowych, przechodzi się do testu generalnego. W
wypadku niezaliczenia jednego z testów można nieodpłatnie przystąpić do
niego ponownie. Ilość prób jest nieograniczona.
Czas pracy oraz
ukończenia kursu organizuje się samodzielnie, wedle indywidualnych
potrzeb i dyspozycyjności czasowej. Platforma szkoleniowa jest
inteligenta i zapamiętuje postępy kursanta.
10) Jak wygląda proces nauki na platformie e-learningowej Krajowej Izby Księgowych?
Materiały
dydaktyczne zostały opracowane przez specjalistów w dziedzinie
rachunkowości. Wiedza prezentowana jest za pomocą czytelnych prezentacji
oraz załączników. Proces nauki odbywa się na intuicyjnej i łatwej w
obsłudze platformie e-learningowej. W razie jakichkolwiek pytań bądź
problemów przy korzystaniu z platformy, należy kontaktować się z obsługą
portalu: infolinia: 22 602 01 05 mail: kontakt@kik.edu.pl.
11) Czy kurs on-line jest niezawodny w działaniu?
Tak.
Platforma została zainstalowana w jednym z najnowocześniejszych na
świecie centrów danych, które gwarantuje dostępność usługi przez około
99.9% czasu w skali roku. O wszelkich planowanych przerwach w
dostępności usługi, kursanci będą informowani z wyprzedzeniem.
12) Czym są „testy cząstkowe”?
„Testy
cząstkowe”, są to testy wielokrotnego wyboru sprawdzające wiedzę pod
koniec omawiania każdego tematu. W momencie niezaliczenia testu
cząstkowego można nieodpłatnie podejść do testu ponownie, aż do skutku.
W każdej chwili istnieje możliwość powrotu do lekcji, mechanizm ten
pozwala lepiej zapoznać się z przygotowanym materiałem.
13) Czym jest „Praca Zaliczeniowa”?
Praca
zaliczeniowa polega na napisaniu eseju na wybrany przez siebie temat z
dostępnych tematów na platformie. Praca zaliczeniowa powinna zawierać
1-2 strony a4 napisane osobiście przez kursanta w notatniku dostępnym
pod wyborem tematu pracy zaliczeniowej.
UWAGA! Platforma nie
zapisuje "tekstu roboczego", prosimy o zapisywanie tekstu na komputerze
aby zapobiec jego ewentualnej utracie przed finalnym załączeniem eseju.
14) Czym jest "Test generalny"?
„Test
generalny” jest ostatnim szczeblem do zakończenia kursu. „TEST
GENERALNY” składa się z 30 pytań losowo wybranych ze wszystkich „testów
cząstkowych”. Próg zaliczenia „TESTU GENERALNEGO” to 25/30. W razie
niepowodzenia na teście generalnym można nieodpłatnie przystąpić do
testu ponownie, aż do skutku.
15) Czym jest „Formularz końcowy”?
„Formularz
końcowy” wypełnia się po zaliczeniu ostatniego „TESTU GENERALNEGO”.
Wypełnienie „formularza końcowego” jest niezbędne, ponieważ zapisane w
nim dane są potrzebne do wystawienia zaświadczenia ukończenia kursu.
Należy zwrócić uwagę na wielkość liter oraz poprawność wpisanych danych.
Jest to bardzo ważne, ponieważ treść z „formularza końcowego” jest
zamieszczana bezpośrednio na zaświadczeniu.
16) Jak wygląda odbiór dokumentów?
Dokumentacja
o ukończeniu szkolenia zostaje nadana do kursanta w terminie od 3
do 7 dni roboczych, od momentu zdania egzaminów i dopełnieniu wszelkich
powinności. Przesyłka zostaje wysłana listem poleconym priorytetem, z
możliwością monitorowania jej aktualnego statusu na stronie
internetowej: http://emonitoring.poczta-polska.pl/. Czas doręczenia wynosi około 2-3 dni robocze.
17) Jakie są minimalne wymogi techniczne?
Musisz posiadać komputer PC lub inne urządzenie, które odtwarza poprawnie dźwięk w formacie MP3 oraz posiada rozdzielczość ekranu w poziomie nie mniejszą niż 1100 pikseli.
18) Jaka przeglądarka najlepiej współpracuje z platformą e-learningową?
Do
prawidłowej funkcjonalności platformy wymagana jest jedna z najnowszych
wersji przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox lub Google
Chrome. Ponadto przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz
akceptować dane zapisywane w plikach Cookie.
19) Jak skorzystać z dofinansowania Urzędu Pracy na szkolenia organizowane przez Krajową Izbę Księgowych?
Każda
osoba zarejestrowana w urzędzie pracy posiada możliwość ubiegania się o
dofinansowanie na kursy organizowane przez Krajową Izbę Księgowych do
wysokości bonu szkoleniowego. Wartość bonów szkoleniowych najczęściej
oscyluje w granicach od 4000 zł do 8000 zł., dzięki czemu kursant ma
możliwość realizacji nawet kilku kursów. Zainteresowanych prosimy o
kontakt z Krajową Izbą Księgowych przed udaniem się do Urzędu Pracy
celem ustalenia szczegółów dot. dalszej współpracy.