Kurs I stopnia Głównego Księgowego online oraz materiały dydaktyczne są prowadzone m.in. w oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki, Ustawę o prawie oświatowym, Ustawę o rachunkowości oraz prawo bankowe.
Krajowa Izba Księgowych posiada uprawnienia do wydawania absolwentowi dokumentacji zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki.
Zwracamy szczególną uwagę, iż do wydawania powyższej dokumentacji są powołane wyłącznie uprawnione do tego instytucje oświatowe.
Po ukończeniu kursu I stopnia Głównego Księgowego absolwent otrzymuje dokumentację zgodną z wymogami MEiN oraz dodatkowo: certyfikat ukończenia kursu (w języku polskim i angielskim). Uzyskane w ten sposób kwalifikacje umożliwiają zapisanie się na kurs II stopnia Głównego Księgowego oraz późniejsze zdobycie kwalifikacji zawodowych do zawodu Głównego Księgowego, który został ujęty w klasyfikacji zawodów i specjalności wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania Dz. U. z 2014 r. poz. 1145 (kod zawodu 121101).
Ukończenie kursu, uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych umożliwia podjęcie legalnej pracy we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
Jednocześnie dzięki uzyskanej akredytacji uczelni wyższej każdy z absolwentów kursu online w Krajowej Izbie Księgowych może uzyskać dodatkową dokumentację wydawaną przez uczelnię w postaci: dyplomu w skórzanej oprawie oraz świadectwa ukończenia kursu.
Kursy realizowane przez Krajową Izbę Księgowych są aktualizowane na bieżąco w zakresie wszelkich zmian i nowelizacji w przepisach wprowadzanych w związku z Polskim Ładem.
Krajowa Izba Księgowych jest wpisana do rejestru instytucji szkoleniowych Urzędu Pracy. Oznacza to, że każda osoba posiadająca status bezrobotnego, może wnioskować o pokrycie kosztów naszych kursów online przez swój Urząd Pracy.
UWAGA! Szczegółowe informacje o przebiegu kursu online, rejestracji, płatnościach oraz wymogach technicznych znajdują się poniżej. Zachęcamy do weryfikacji.
Przesuń kursor myszy po wizualizacji aby powiększyć
1) Co daje mi ukończenie kursu on-line I stopnia na Głównego Księgowego?
Ukończenie kursu on-line I stopnia na Głównego Księgowego daje takie same kwalifikacje jak kursu stacjonarnego. Kursant otrzymuje certyfikaty ukończenia kursu I stopnia Głównego Księgowego w języku polskim i angielskim oraz zaświadczenie MEN, dzięki którym może przystąpić do kursu II stopnia Głównego Księgowego, a następnie zapisać się na kurs Głównego Księgowego i uzyskanie tym samym tytułu zawodowego Głównego Księgowego. Główny księgowy został ujęty w klasyfikacji zawodów i specjalności wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania Dz. U. z 2014 r. poz. 1145 (kod zawodu 121101).
2) Czy dokumenty trzeba odnawiać?
Dokumenty wydawane są na podstawie odpowiednich rozporządzeń i są dożywotnie! Nie wymagają dodatkowych uaktualnień, w związku z czym nie ponosi się dodatkowych kosztów.
3) Jak zapisać się na kurs?
Aby zapisać się na kurs, należy wejść na stronę główną www.kik.edu.pl, a następnie odnaleźć i kliknąć właściwy kurs. Po wejściu w szkolenie, należy kliknąć ikonkę z napisem „dodaj do koszyka” a następnie "opłać zamówienie" i wypełnić formularz rejestracyjny. Do 5 minut po rejestracji, na maila oraz SMS-em zostanie wysłany login i hasło użytkownika (w przypadku, kiedy mail lub/i SMS nie doszedł, prosimy o kontakt z obsługą klienta pod nr telefonu 22 602 01 05). Przy pomocy otrzymanych danych należy zalogować się na swoje indywidualne konto i dokonać opłaty. Jeżeli płatność została zrealizowana przelewem internetowym, system w ciągu kilku minut wykryje transakcję i aktywuje szkolenie. Jeśli natomiast opłata nastąpiła przelewem tradycyjnym (dane do przelewu dostępne w zakładce kontakt: http://kik.edu.pl/kontakt), w urzędzie pocztowym bądź też placówce bankowej, należy skan lub zdjęcie potwierdzenia transakcji wysłać na adres: kontakt@kik.edu.pl. Aktywacja kursu nastąpi w ciągu kilku minut od wysłania maila z potwierdzeniem transakcji. Korzystanie z systemu jest możliwie uproszczone, intuicyjne i przyjazne dla użytkownika. Cała procedura nie powinna zająć dłużej niż 5-10 minut.
4) Czy płatność za kurs I stopnia na Głównego Księgowego można rozłożyć na raty?
Tak. Krajowa Izba Księgowych każdej osobie zainteresowanej płatnością ratalną, umożliwia rozłożenie całej opłaty na 3 raty. Nie jest wymagane składanie skomplikowanych wniosków, a następnie ich długie rozpatrywanie oraz sprawdzanie zdolności kredytowej itp. Wystarczy podczas rejestracji zaznaczyć chęć płatności ratalnej, a system od razu podzieli opłatę na 3 raty. Brak skomplikowanych formalności wynika z faktu, iż możliwość rozłożenia na raty udzielana jest przez Krajową Izbę Księgowych bez instytucji pośredniczących.
5) Kiedy można rozpocząć kurs w przypadku płatności ratalnej?
Kurs można rozpocząć od razu po uiszczeniu pierwszej wpłaty. Wszystkie dokumenty potwierdzające uzyskane kwalifikacje, zostają wysłane w ciągu 3-7 dni roboczych, od wpłaty ostatniej raty oraz zdania wszystkich testów i egzaminów.
6) W jaki sposób można dokonać opłaty za kurs? Jak otrzymać fakturę?
Płatności na portalu Krajowej Izby Księgowych obsługują Przelewy24 (http://www.przelewy24.pl). Gwarantuje to naszym kursantom najwyższy standard bezpieczeństwa oraz najszerszą gamę możliwości płatniczych. Po zarejestrowaniu się na szkolenie, kursant może dokonać płatności poprzez:
-Przelew internetowy (wykrywanie płatności w ciągu kilku minut);
-Przekaz/Przelew tradycyjny (możliwość wygenerowania druku do bezpośredniej płatności na poczcie lub placówce bankowej);
-Kartę kredytową.
Bezpieczeństwo transakcji zapewniają Przelewy24:
https://www.przelewy24.pl/obowiazek-informacyjny-rodo-platnicyGenerowanie faktury.
Celem wygenerowania faktury, po opłaceniu zamówienia, należy zalogować się na indywidualnym koncie kursanta oraz przejść do zakładki "Panel kursanta". Następnie prosimy o uzupełnienie danych niezbędnych do wystawienia dokumentu. Faktura zostanie wygenerowana automatycznie.
7) Czy na dokumentach jest adnotacja, że kurs odbył się metodą e-learningową?
Nie. Nigdzie nie ma zapisu, że był to kurs on-line. Wzór nie przewiduje takich adnotacji.
8) Czy jeśli nie mam wyższego wykształcenia mogę zapisać się na kurs?
Tak.
9) Ile czasu zajmuje opanowanie materiału na kursie i w jakim czasie trzeba go ukończyć?
Kurs składa się z części ogólnej oraz specjalistycznej. Opanowanie każdej z nich jest zależne od determinacji, dyspozycyjności oraz dotychczasowej wiedzy kursanta. Osoby posiadające już wiedzę i doświadczenie, sprawniej poradzą sobie z przygotowanym materiałem. Średni czas trwania kursu wynosi 6-7 dni.
Po każdym temacie przystępuje się do testu cząstkowego. Po rozwiązaniu wszystkich testów cząstkowych, przechodzi się do testu generalnego. W wypadku niezaliczenia jednego z testów można nieodpłatnie przystąpić do niego ponownie. Ilość prób jest nieograniczona.
Czas pracy oraz ukończenia kursu organizuje się samodzielnie, wedle indywidualnych potrzeb i dyspozycyjności czasowej. Platforma szkoleniowa jest inteligenta i zapamiętuje postępy kursanta.
10) Jak wygląda proces nauki na platformie e-learningowej Krajowej Izby Księgowych?
Materiały dydaktyczne zostały opracowane przez specjalistów w dziedzinie rachunkowości. Wiedza prezentowana jest za pomocą czytelnych prezentacji oraz załączników. Proces nauki odbywa się na intuicyjnej i łatwej w obsłudze platformie e-learningowej. W razie jakichkolwiek pytań bądź problemów przy korzystaniu z platformy, należy kontaktować się z obsługą portalu: infolinia: 22 602 01 05 mail: kontakt@kik.edu.pl.
11) Czy kurs on-line jest niezawodny w działaniu?
Tak. Platforma została zainstalowana w jednym z najnowocześniejszych na świecie centrów danych, które gwarantuje dostępność usługi przez około 99.9% czasu w skali roku. O wszelkich planowanych przerwach w dostępności usługi, kursanci będą informowani z wyprzedzeniem.
12) Czym są „testy cząstkowe”?
„Testy cząstkowe”, są to testy wielokrotnego wyboru sprawdzające wiedzę pod koniec omawiania każdego tematu. W momencie niezaliczenia testu cząstkowego można nieodpłatnie podejść do testu ponownie, aż do skutku. W każdej chwili istnieje możliwość powrotu do lekcji, mechanizm ten pozwala lepiej zapoznać się z przygotowanym materiałem.
13) Czym jest „Praca Zaliczeniowa”?
Praca zaliczeniowa polega na napisaniu eseju na wybrany przez siebie temat z dostępnych tematów na platformie. Praca zaliczeniowa powinna zawierać 1-2 strony a4 napisane osobiście przez kursanta w notatniku dostępnym pod wyborem tematu pracy zaliczeniowej.
UWAGA! Platforma nie zapisuje "tekstu roboczego", prosimy o zapisywanie tekstu na komputerze aby zapobiec jego ewentualnej utracie przed finalnym załączeniem eseju.
14) Czym jest "Test generalny"?
„Test generalny” jest ostatnim szczeblem do zakończenia kursu. „TEST GENERALNY” składa się z 30 pytań losowo wybranych ze wszystkich „testów cząstkowych”. Próg zaliczenia „TESTU GENERALNEGO” to 25/30. W razie niepowodzenia na teście generalnym można nieodpłatnie przystąpić do testu ponownie, aż do skutku.
15) Czym jest „Formularz końcowy”?
„Formularz końcowy” wypełnia się po zaliczeniu ostatniego „TESTU GENERALNEGO”. Wypełnienie „formularza końcowego” jest niezbędne, ponieważ zapisane w nim dane są potrzebne do wystawienia zaświadczenia ukończenia kursu. Należy zwrócić uwagę na wielkość liter oraz poprawność wpisanych danych. Jest to bardzo ważne, ponieważ treść z „formularza końcowego” jest zamieszczana bezpośrednio na zaświadczeniu.
16) Jak wygląda odbiór dokumentów?
Dokumentacja o ukończeniu szkolenia zostaje nadana do kursanta w terminie od 3 do 7 dni roboczych, od momentu zdania egzaminów i dopełnieniu wszelkich powinności. Przesyłka zostaje wysłana listem poleconym priorytetem, z możliwością monitorowania jej aktualnego statusu na stronie internetowej: http://emonitoring.poczta-polska.pl/. Czas doręczenia wynosi około 2-3 dni robocze.
17) Jakie są minimalne wymogi techniczne?
Musisz posiadać komputer PC lub inne urządzenie, które odtwarza poprawnie dźwięk w formacie MP3 oraz posiada rozdzielczość ekranu w poziomie nie mniejszą niż 1100 pikseli.
18) Jaka przeglądarka najlepiej współpracuje z platformą e-learningową?
Do prawidłowej funkcjonalności platformy wymagana jest jedna z najnowszych wersji przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox lub Google Chrome. Ponadto przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz akceptować dane zapisywane w plikach Cookie.
19) Jak skorzystać z dofinansowania Urzędu Pracy na szkolenia organizowane przez Krajową Izbę Księgowych?
Każda osoba zarejestrowana w
urzędzie pracy posiada możliwość ubiegania się o dofinansowanie na kursy
organizowane przez Krajową Izbę Księgowych do wysokości bonu szkoleniowego.
Wartość bonów szkoleniowych najczęściej oscyluje w granicach od 4000 zł do 8000
zł., dzięki czemu kursant ma możliwość realizacji nawet kilku kursów.
Zainteresowanych prosimy o kontakt z Krajową Izbą Księgowych przed udaniem się
do Urzędu Pracy celem ustalenia szczegółów dot. dalszej współpracy.