Kurs spełnia wymogi programu szkoleniowego wynikające z art. 52 Ustawy z 1 marca 2018 r. o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Kurs Przeciwdziałanie praniu pieniędzy (AML) oraz finansowaniu terroryzmu (CFT) z certyfikatem – kurs dla biur rachunkowych online oraz materiały dydaktyczne zostały przygotowane m.in. w oparciu o: Ustawę z 1 marca 2018 r. o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu – w obowiązującym w 2025 r. brzmieniu, Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych oraz Ustawę z 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.
Program kursu zawiera dodatkowo informacje wynikające z pakietu AML/CFT z 2024 tj. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z 31 maja 2024 r. nr 2024/1620 i nr 2024/1624 oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z 31 maja 2024 r. nr 2024/1640 – wpływające na obowiązki Officera AML.
Udział w kursie jest obowiązkowy dla pracowników biur rachunkowych zaliczanych do tzw. instytucji obowiązanych – zgodnie z art. 52 Ustawy z 1 marca 2018 r. o Przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Obowiązek ten dotyczy osób wykonujących czynności związane z prowadzeniem ksiąg rachunkowych, obsługą finansowo-księgową klientów, a także przygotowywaniem dokumentacji i raportów finansowych. Kurs pozwala spełnić ustawowy obowiązek kształcenia w zakresie AML/CFT i może być wymagany przy zatrudnieniu lub w ramach cyklicznego doskonalenia zawodowego.
Krajowa Izba Księgowych jest niepubliczną placówką kształcenia ustawicznego, wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych, prowadzącą kształcenie ustawiczne w formie pozaszkolnych kursów umożliwiających uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub zmianę kwalifikacji zawodowych.
Krajowa Izba Księgowych posiada uprawnienia do wydawania uczestnikom kursu dokumentacji zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 6 października 2023 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych.
Zwracamy szczególną uwagę, iż do wydawania powyższej dokumentacji są powołane wyłącznie uprawnione do tego instytucje oświatowe.
Po zaliczeniu Kursu Przeciwdziałanie praniu pieniędzy (AML) oraz finansowaniu terroryzmu (CFT) z certyfikatem – kurs dla biur rachunkowych online uczestnik kursu otrzymuje dokumentację zgodną z wymogami MEiN oraz certyfikat ukończenia kursu wraz z jego programem szkoleniowym.
Celem kursu Przeciwdziałanie praniu pieniędzy (AML) oraz finansowaniu terroryzmu (CFT) z certyfikatem – kurs dla biur rachunkowych jest zapewnienie jego uczestnikom aktualnej wiedzy w zakresie realizacji obowiązków instytucji obowiązanej, w szczególności dotyczących:
- zawiadomienia Generalnego Inspektora Informacji Finansowej o okolicznościach mogących wskazywać na podejrzenie popełnienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu,
- wskazania podejrzanej transakcji przez instytucję obowiązaną,
- zawiadomienia prokuratora o podejrzeniu pochodzenia wartości majątkowych z przestępstwa innego niż przestępstwo prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu.
Zakres obowiązków Officera AML wynika z art. 8 ustawy AML. Przepis ten mówi, że instytucje obowiązane wyznaczają pracownika zajmującego kierownicze stanowisko odpowiedzialnego za zapewnienie zgodności działalności instytucji obowiązanej oraz jej pracowników i innych osób wykonujących czynności na rzecz tej instytucji obowiązanej z przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Niezależnie od powyższego zgodnie z przywołanym artykułem wyznaczony pracownik pełni także rolę – AMLRO – Anti-Money Laundering Reporting Officer, przez co odpowiedzialny jest również za przekazywanie w imieniu instytucji obowiązanej zawiadomień, o których mowa w art. 74 ust. 1, art. 86 ust. 1, art. 89 ust. 1 i art. 90.
Ponadto uczestnicy kursu zostaną zapoznani z praktycznymi aspektami stosowania nabytej wiedzy, dzięki czemu będą mogli szybko i sprawnie realizować działania wynikające z aktualnych procedur.
Uczestnicy Kursu Przeciwdziałanie praniu pieniędzy (AML) oraz finansowaniu terroryzmu (CFT) z certyfikatem – kurs dla biur rachunkowych zapoznani zostaną z praktycznymi aspektami stosowania nabytej wiedzy, dzięki czemu będą mogli szybko i sprawnie realizować wykonywanie obowiązków nałożonych przez przepisy ustawy AML.
Prowadzony kurs ma opracowany przez zespół specjalistów dedykowany program szkoleniowy uwzględniający specyfikę działalności gospodarczej prowadzonej przez instytucję obowiązaną, a w tym jej charakter, rodzaj i rozmiar.
Po ukończeniu kursu jego uczestnik zgodnie z art. 52 ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nabędzie wiedzę i umiejętności niezbędne do realizacji obowiązków w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z uwzględnieniem zagadnień związanych z ochroną danych osobowych.
Krajowa Izba Księgowych jest wpisana do rejestru instytucji szkoleniowych Urzędu Pracy. Oznacza to, że każda osoba posiadająca status bezrobotnego, może wnioskować o pokrycie kosztów naszych kursów online przez swój Urząd Pracy.
UWAGA! Szczegółowe informacje o przebiegu kursu online Przeciwdziałanie praniu pieniędzy (AML) oraz finansowaniu terroryzmu (CFT) z certyfikatem – kurs dla biur rachunkowych, rejestracji, płatnościach oraz wymogach technicznych znajdują się poniżej. Zachęcamy do weryfikacji.
Program kursu – pobierz
Przesuń kursor myszy po wizualizacji aby powiększyć
1) Co daje mi ukończenie kursu on-line?
Ukończenie kursu on-line daje takie same kwalifikacje jak po kursie stacjonarnym. Kursant otrzymuje certyfikat ukończenia kursu w języku polskim oraz zaświadczenie zgodne z wymogami MEiN.
2) Czy dokumenty trzeba odnawiać?
Dokumenty wydawane są na podstawie odpowiednich rozporządzeń i są dożywotnie! Nie wymagają dodatkowych uaktualnień, w związku z czym nie ponosi się dodatkowych kosztów.
3) Jak zapisać się na kurs?
Aby zapisać się na kurs, należy wejść na stronę główną www.kik.edu.pl, a następnie odnaleźć i kliknąć właściwy kurs. Po wejściu w szkolenie, należy kliknąć ikonkę z napisem „dodaj do koszyka” a następnie "opłać zamówienie" i wypełnić formularz rejestracyjny. Do 5 minut po rejestracji, na maila oraz SMS-em zostanie wysłany login i hasło użytkownika (w przypadku, kiedy mail lub/i SMS nie doszedł, prosimy o kontakt z obsługą klienta pod nr telefonu 22 602 01 05). Przy pomocy otrzymanych danych należy zalogować się na swoje indywidualne konto i dokonać opłaty. Jeżeli płatność została zrealizowana przelewem internetowym, system w ciągu kilku minut wykryje transakcję i aktywuje szkolenie. Jeśli natomiast opłata nastąpiła przelewem tradycyjnym (dane do przelewu dostępne w zakładce kontakt: http://kik.edu.pl/kontakt), w urzędzie pocztowym bądź też placówce bankowej, należy skan lub zdjęcie potwierdzenia transakcji wysłać na adres: kontakt@kik.edu.pl. Aktywacja kursu nastąpi w ciągu kilku minut od wysłania maila z potwierdzeniem transakcji. Korzystanie z systemu jest możliwie uproszczone, intuicyjne i przyjazne dla użytkownika. Cała procedura nie powinna zająć dłużej niż 5-10 minut.
4) Czy płatność za kurs można rozłożyć na raty?
Tak. Krajowa Izba Księgowych każdej osobie zainteresowanej płatnością ratalną, umożliwia rozłożenie całej opłaty na 3 raty. Nie jest wymagane składanie skomplikowanych wniosków, a następnie ich długie rozpatrywanie oraz sprawdzanie zdolności kredytowej itp. Wystarczy podczas rejestracji zaznaczyć chęć płatności ratalnej, a system od razu podzieli opłatę na 3 raty. Brak skomplikowanych formalności wynika z faktu, iż możliwość rozłożenia na raty udzielana jest przez Krajową Izbę Księgowych bez instytucji pośredniczących.
5) Kiedy można rozpocząć kurs w przypadku płatności ratalnej?
Kurs można rozpocząć od razu po uiszczeniu pierwszej wpłaty. Wszystkie dokumenty potwierdzające zakończenie kształcenia, zostają wysłane w ciągu 3-7 dni roboczych, od wpłaty ostatniej raty oraz zdania wszystkich testów i egzaminów.
6) W jaki sposób można dokonać opłaty za kurs? Jak otrzymać fakturę?
Płatności na portalu Krajowej Izby Księgowych obsługują Przelewy24 (http://www.przelewy24.pl). Gwarantuje to naszym kursantom najwyższy standard bezpieczeństwa oraz najszerszą gamę możliwości płatniczych. Po zarejestrowaniu się na szkolenie, kursant może dokonać płatności poprzez:
-Przelew internetowy (wykrywanie płatności w ciągu kilku minut);
-Przekaz/Przelew tradycyjny (możliwość wygenerowania druku do bezpośredniej płatności na poczcie lub placówce bankowej);
-Kartę kredytową.
Bezpieczeństwo transakcji zapewniają Przelewy24:
https://www.przelewy24.pl/obowiazek-informacyjny-rodo-platnicy
Generowanie faktury.
Celem wygenerowania faktury, po opłaceniu zamówienia, należy zalogować się na indywidualnym koncie kursanta oraz przejść do zakładki "Panel kursanta". Następnie prosimy o uzupełnienie danych niezbędnych do wystawienia dokumentu. Faktura zostanie wygenerowana automatycznie.
7) Czy na dokumentach jest adnotacja, że kurs odbył się metodą e-learningową?
Nie. Nigdzie nie ma zapisu, że był to kurs on-line. Wzór nie przewiduje takich adnotacji.
8) Ile czasu zajmuje opanowanie materiału na kursie i w jakim czasie trzeba go ukończyć?
Opanowanie materiału jest zależne od determinacji, dyspozycyjności oraz dotychczasowej wiedzy kursanta. Osoby posiadające już wiedzę i doświadczenie, sprawniej poradzą sobie z przygotowanym materiałem. Średni czas trwania kursu wynosi 1-2 dni.
Po każdym temacie przystępuje się do testu cząstkowego. Po rozwiązaniu wszystkich testów cząstkowych, przechodzi się do testu generalnego. W wypadku niezaliczenia jednego z testów można nieodpłatnie przystąpić do niego ponownie. Ilość prób jest nieograniczona.
Czas pracy oraz ukończenia kursu organizuje się samodzielnie, wedle indywidualnych potrzeb i dyspozycyjności czasowej. Platforma szkoleniowa jest inteligenta i zapamiętuje postępy kursanta.
9) Jak wygląda proces nauki na platformie e-learningowej Krajowej Izby Księgowych?
Materiały dydaktyczne zostały opracowane przez specjalistów w dziedzinie rachunkowości. Wiedza prezentowana jest za pomocą czytelnych prezentacji oraz załączników. Proces nauki odbywa się na intuicyjnej i łatwej w obsłudze platformie e-learningowej. W razie jakichkolwiek pytań bądź problemów przy korzystaniu z platformy, należy kontaktować się z obsługą portalu: infolinia: 22 602 01 05 mail: kontakt@kik.edu.pl.
10) Czy kurs on-line jest niezawodny w działaniu?
Tak. Platforma została zainstalowana w jednym z najnowocześniejszych na świecie centrów danych, które gwarantuje dostępność usługi przez około 99.9% czasu w skali roku. O wszelkich planowanych przerwach w dostępności usługi, kursanci będą informowani z wyprzedzeniem.
11) Czym są „testy cząstkowe”?
„Testy cząstkowe”, są to testy wielokrotnego wyboru sprawdzające wiedzę pod koniec omawiania każdego tematu. W momencie niezaliczenia testu cząstkowego można nieodpłatnie podejść do testu ponownie, aż do skutku. W każdej chwili istnieje możliwość powrotu do lekcji, mechanizm ten pozwala lepiej zapoznać się z przygotowanym materiałem.
12) Czym jest „Praca Zaliczeniowa”?
Praca zaliczeniowa polega na napisaniu eseju na wybrany przez siebie temat z dostępnych tematów na platformie. Praca zaliczeniowa powinna zawierać 1-2 strony a4 napisane osobiście przez kursanta w notatniku dostępnym pod wyborem tematu pracy zaliczeniowej.
UWAGA! Platforma nie zapisuje "tekstu roboczego", prosimy o zapisywanie tekstu na komputerze aby zapobiec jego ewentualnej utracie przed finalnym załączeniem eseju.
13) Czym jest "Test generalny"?
„Test generalny” jest ostatnim szczeblem do zakończenia kursu. „TEST GENERALNY” składa się z 30 pytań losowo wybranych ze wszystkich „testów cząstkowych”. Próg zaliczenia „TESTU GENERALNEGO” to 25/30. W razie niepowodzenia na teście generalnym można nieodpłatnie przystąpić do testu ponownie, aż do skutku.
14) Czym jest „Formularz końcowy”?
„Formularz końcowy” wypełnia się po zaliczeniu ostatniego „TESTU GENERALNEGO”. Wypełnienie „formularza końcowego” jest niezbędne, ponieważ zapisane w nim dane są potrzebne do wystawienia zaświadczenia ukończenia kursu. Należy zwrócić uwagę na wielkość liter oraz poprawność wpisanych danych. Jest to bardzo ważne, ponieważ treść z „formularza końcowego” jest zamieszczana bezpośrednio na zaświadczeniu.
15) Jak wygląda odbiór dokumentów?
Dokumentacja o ukończeniu szkolenia zostaje nadana do kursanta w terminie od 3 do 7 dni roboczych, od momentu zdania egzaminów i dopełnieniu wszelkich powinności.
16) Jakie są minimalne wymogi techniczne?
Musisz posiadać komputer PC lub inne urządzenie, które odtwarza poprawnie dźwięk w formacie MP3 oraz posiada rozdzielczość ekranu w poziomie nie mniejszą niż 1100 pikseli.
17) Jaka przeglądarka najlepiej współpracuje z platformą e-learningową?
Do prawidłowej funkcjonalności platformy wymagana jest jedna z najnowszych wersji przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox lub Google Chrome. Ponadto przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz akceptować dane zapisywane w plikach Cookie.