Kurs Specjalista ds. Kadr online oraz materiały dydaktyczne są prowadzone m.in. w oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki, Ustawę o prawie oświatowym, Ustawę o rachunkowości oraz prawo bankowe.
Krajowa Izba Księgowych posiada uprawnienia do wydawania absolwentowi dokumentacji zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki.
Zwracamy szczególną uwagę, iż do wydawania powyższej dokumentacji są powołane wyłącznie uprawnione do tego instytucje oświatowe.
Po ukończeniu kursu Specjalisty ds. Kadr absolwent otrzymuje dokumentację zgodną z wymogami MEiN oraz dodatkowo: dyplom i tytuł Specjalisty ds. Kadr oraz certyfikat ukończenia kursu (w języku polskim i angielskim).
Ukończenie kursu, uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych umożliwia podjęcie legalnej pracy we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
Celem kształcenia jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie absolwenta do wykonania zawodu specjalisty ds. kadr, który został ujęty w klasyfikacji zawodów i specjalności wprowadzonej rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 sierpnia 2014 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania Dz. U. z 2014 r. poz. 1145 (kod zawodu 242307).
Jednocześnie dzięki uzyskanej akredytacji uczelni wyższej każdy z absolwentów kursu online w Krajowej Izbie Księgowych może uzyskać dodatkową dokumentację wydawaną przez uczelnię w postaci: dyplomu w skórzanej oprawie oraz świadectwa ukończenia kursu.
Kursy realizowane przez Krajową Izbę Księgowych są aktualizowane na bieżąco w zakresie wszelkich zmian i nowelizacji w przepisach wprowadzanych w związku z Polskim Ładem.
Krajowa Izba Księgowych jest wpisana do rejestru instytucji szkoleniowych Urzędu Pracy. Oznacza to, że każda osoba posiadająca status bezrobotnego, może wnioskować o pokrycie kosztów naszych kursów online przez swój Urząd Pracy.
UWAGA! Szczegółowe informacje o przebiegu kursu online, rejestracji, płatnościach oraz wymogach technicznych znajdują się poniżej. Zachęcamy do weryfikacji.
Przesuń kursor myszy po wizualizacji aby powiększyć
1) Kto może zapisać się
na kurs Specjalisty ds. Kadr?
Kurs jest skierowany do wszystkich osób
pragnących zwiększyć wiedzę, umiejętności oraz kwalifikacje w ww. zakresie.
2) Czy dokumenty trzeba
odnawiać?
Dokumenty wydawane są na podstawie
odpowiednich rozporządzeń i są dożywotnie! Nie wymagają dodatkowych
uaktualnień, w związku z czym nie ponosi się dodatkowych kosztów.
3) Jak zapisać się na
kurs?
Aby zapisać się na kurs, należy wejść na
stronę główną www.kik.edu.pl, a następnie odnaleźć i kliknąć właściwy
kurs. Po wejściu w szkolenie, należy kliknąć ikonkę z napisem „dodaj do
koszyka” a następnie "opłać zamówienie" i wypełnić formularz
rejestracyjny. Do 5 minut po rejestracji, na maila oraz SMS-em zostanie wysłany
login i hasło użytkownika (w przypadku, kiedy mail lub/i SMS nie doszedł,
prosimy o kontakt z obsługą klienta pod nr telefonu 22 602 01 05).
Przy pomocy otrzymanych danych należy zalogować się na swoje indywidualne konto
i dokonać opłaty. Jeżeli płatność została zrealizowana przelewem internetowym,
system w ciągu kilku minut wykryje transakcję i aktywuje szkolenie. Jeśli
natomiast opłata nastąpiła przelewem tradycyjnym (dane do przelewu dostępne w
zakładce kontakt: http://kik.edu.pl/kontakt), w urzędzie pocztowym
bądź też placówce bankowej, należy skan lub zdjęcie potwierdzenia transakcji
wysłać na adres: kontakt@kik.edu.pl. Aktywacja kursu nastąpi w ciągu kilku
minut od wysłania maila z potwierdzeniem transakcji. Korzystanie z systemu jest
możliwie uproszczone, intuicyjne i przyjazne dla użytkownika. Cała procedura
nie powinna zająć dłużej niż 5-10 minut.
4) Czy płatność za kurs
Specjalisty ds. Kadr można rozłożyć na raty?
Tak. Krajowa Izba Księgowych każdej osobie zainteresowanej
płatnością ratalną, umożliwia rozłożenie całej opłaty na 3 raty. Nie jest
wymagane składanie skomplikowanych wniosków, a następnie ich długie
rozpatrywanie oraz sprawdzanie zdolności kredytowej itp. Wystarczy podczas
rejestracji zaznaczyć chęć płatności ratalnej, a system od razu podzieli opłatę
na 3 raty. Brak skomplikowanych formalności wynika z faktu, iż możliwość
rozłożenia na raty udzielana jest przez Krajową Izbę Księgowych bez instytucji
pośredniczących.
5) Kiedy można rozpocząć
kurs w przypadku płatności ratalnej?
Kurs można rozpocząć od razu po uiszczeniu
pierwszej wpłaty. Wszystkie dokumenty potwierdzające uzyskane kwalifikacje,
zostają wysłane w ciągu 3-7 dni roboczych, od wpłaty ostatniej raty oraz zdania
wszystkich testów i egzaminów.
6) W jaki sposób można
dokonać opłaty za kurs? Jak otrzymać fakturę?
Płatności na portalu Krajowej Izby
Księgowych obsługują Przelewy24 (http://www.przelewy24.pl). Gwarantuje to naszym kursantom
najwyższy standard bezpieczeństwa oraz najszerszą gamę możliwości płatniczych.
Po zarejestrowaniu się na szkolenie, kursant może dokonać płatności poprzez:
- Przelew internetowy (wykrywanie płatności w ciągu kilku minut);
- Przekaz/Przelew tradycyjny (możliwość wygenerowania druku do bezpośredniej płatności na poczcie lub placówce bankowej);
- Kartę kredytową.
Bezpieczeństwo transakcji zapewniają Przelewy24:
https://www.przelewy24.pl/obowiazek-informacyjny-rodo-platnicyGenerowanie faktury.
Celem wygenerowania faktury, po opłaceniu zamówienia, należy zalogować się na indywidualnym koncie kursanta oraz przejść do zakładki "Panel kursanta". Następnie prosimy o uzupełnienie danych niezbędnych do wystawienia dokumentu. Faktura zostanie wygenerowana automatycznie.
7) Czy na
dokumentach jest adnotacja, że kurs odbył się metodą e-learningową?
Nie. Nigdzie nie ma zapisu, że był to kurs
on-line. Wzór nie przewiduje takich adnotacji.
8) Ile czasu
zajmuje opanowanie materiału na kursie i w jakim czasie trzeba go ukończyć?
Kurs składa się z części ogólnej oraz
specjalistycznej. Opanowanie każdej z nich jest zależne od determinacji,
dyspozycyjności oraz dotychczasowej wiedzy kursanta. Osoby posiadające już
wiedzę i doświadczenie, sprawniej poradzą sobie z przygotowanym materiałem. Średni czas trwania kursu wynosi 4-5- dni.
Po każdym temacie przystępuje się do testu
cząstkowego. Po rozwiązaniu wszystkich testów cząstkowych, przechodzi się do
testu generalnego. W wypadku niezaliczenia jednego z testów można nieodpłatnie
przystąpić do niego ponownie. Ilość prób jest nieograniczona.
Czas pracy oraz ukończenia kursu
organizuje się samodzielnie, wedle indywidualnych potrzeb i dyspozycyjności
czasowej. Platforma szkoleniowa jest inteligenta i zapamiętuje postępy
kursanta.
9) Jak wygląda proces
nauki na platformie e-learningowej Krajowej Izby Księgowych
Materiały dydaktyczne zostały opracowane
przez specjalistów w dziedzinie rachunkowości. Wiedza prezentowana jest za
pomocą czytelnych prezentacji oraz załączników. Proces nauki odbywa się na
intuicyjnej i łatwej w obsłudze platformie e-learningowej. W razie
jakichkolwiek pytań bądź problemów przy korzystaniu z platformy, należy
kontaktować się z obsługą portalu: infolinia: 22 602 01 05 mail: kontakt@kik.edu.pl.
10) Czy kurs on-line jest niezawodny w działaniu?
Tak. Platforma została zainstalowana w
jednym z najnowocześniejszych na świecie centrów danych, które gwarantuje
dostępność usługi przez około 99.9% czasu w skali roku. O wszelkich planowanych
przerwach w dostępności usługi, kursanci będą informowani z wyprzedzeniem.
11) Czym są „testy
cząstkowe”?
„Testy cząstkowe”, są to testy
wielokrotnego wyboru sprawdzające wiedzę pod koniec omawiania każdego tematu. W
momencie niezaliczenia testu cząstkowego można nieodpłatnie podejść do testu
ponownie, aż do skutku. W każdej chwili istnieje możliwość powrotu do
lekcji, mechanizm ten pozwala lepiej zapoznać się z przygotowanym materiałem.
12) Czym jest "Test
generalny"?
„Test generalny” jest ostatnim szczeblem
do zakończenia kursu. „TEST GENERALNY” składa się z 30 pytań losowo wybranych
ze wszystkich „testów cząstkowych”. Próg zaliczenia „TESTU GENERALNEGO” to
25/30. W razie niepowodzenia na teście generalnym można nieodpłatnie przystąpić
do testu ponownie, aż do skutku.
13) Czym jest „Formularz
końcowy”?
„Formularz końcowy” wypełnia się po
zaliczeniu ostatniego „TESTU GENERALNEGO”. Wypełnienie „formularza
końcowego” jest niezbędne, ponieważ zapisane w nim dane są potrzebne do
wystawienia zaświadczenia ukończenia kursu. Należy zwrócić uwagę na wielkość
liter oraz poprawność wpisanych danych. Jest to bardzo ważne, ponieważ treść z
„formularza końcowego” jest zamieszczana bezpośrednio na zaświadczeniu.
14) Czym
jest film zaliczeniowy?
Film zaliczeniowy jest końcowym etapem kursu w formie on-line. Powinien
trwać około 5-10 minut. Temat filmu kursant wybiera samodzielnie z dostępnej
listy tematów. Film zaliczeniowy ma służyć ocenie wiedzy na wybrany temat i
poprawności jej przekazywania. Walory techniczne (jakość, montaż itp.) nie
podlegają żadnej ocenie. Film może być nawet nagrany najprostszym telefonem
komórkowym, jednym ujęciem. Oceniana jest wyłącznie wartość merytoryczna
materiału. Film załącza się poprzez platformę szkoleniową we wskazanym miejscu,
po zaliczeniu ostatniego testu cząstkowego. W przypadku płatności ratalnej,
praca zaliczeniowa będzie oceniona po uiszczeniu ostatniej raty. UWAGA! Temat
filmu zaliczeniowego może być wybrany tylko raz! W przypadku negatywnej oceny,
kursant może nieodpłatnie zamieścić korektę pracy w celu ponownego
podejścia do egzaminu.
Obowiązki kursanta:
- zastosowanie się do wybranego
tematu filmu zaliczeniowego,
- identyfikacja,
- samodzielne omówienie
zagadnień.
Obowiązek osobistego uczestnictwa
w kursie i identyfikacji:
Każda
osoba biorąca udział w kursie zobowiązana jest samodzielnie wykonać wszelkie
zadania, ćwiczenia, prezentacje oraz zdać egzaminy. Osoby trzecie mogą pełnić
jedynie funkcje techniczne jak np. filmowanie kursanta. Osoby trzecie nie mogą
udzielać zdającemu podpowiedzi, wskazówek, czy stosować jakichkolwiek innych
działań ułatwiających wykonanie zadania zdającemu.
Kursant
zobowiązany jest do umożliwienia weryfikacji swojej tożsamości na początku
każdego filmu zaliczeniowego. Wyklucza to udział niewłaściwej osoby w procesie
egzaminowania. Weryfikacja polega na okazaniu do kamery oryginału dowodu
osobistego lub paszportu. Prowadzący kurs może wyrazić zgodę na identyfikację w
inny sposób na uzasadnioną prośbę kursanta. Dane widniejące na dokumentach
okazanych w toku prezentacji powinny być zgodne z danymi zgłoszonymi w toku
rejestracji przez kursanta.
15) Jak wygląda
odbiór dokumentów?
Dokumentacja o ukończeniu szkolenia
zostaje nadana do kursanta w terminie od 3 do 7 dni roboczych, od momentu
zdania egzaminów i dopełnieniu wszelkich powinności. Przesyłka zostaje wysłana
listem poleconym priorytetem, z możliwością monitorowania jej aktualnego
statusu na stronie internetowej: http://emonitoring.poczta-polska.pl/. Czas doręczenia wynosi
około 2-3 dni robocze.
16) Jakie są minimalne
wymogi techniczne?
Musisz posiadać komputer PC lub inne urządzenie, które odtwarza poprawnie dźwięk w formacie MP3 oraz posiada rozdzielczość ekranu w poziomie nie mniejszą niż 1100 pikseli.
17) Jaka przeglądarka
najlepiej współpracuje z platformą e-learningową?
Do prawidłowej funkcjonalności platformy
wymagana jest jedna z najnowszych wersji przeglądarek: Internet Explorer,
Mozilla Firefox lub Google Chrome. Ponadto przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript
oraz akceptować dane zapisywane w plikach Cookie.
18) Jak skorzystać z
dofinansowania Urzędu Pracy na szkolenia organizowane przez Krajową Izbę
Księgowych?
Każda osoba zarejestrowana w
urzędzie pracy posiada możliwość ubiegania się o dofinansowanie na kursy
organizowane przez Krajową Izbę Księgowych do wysokości bonu szkoleniowego.
Wartość bonów szkoleniowych najczęściej oscyluje w granicach od 4000 zł do 6000
zł., dzięki czemu kursant ma możliwość realizacji nawet kilku kursów.
Zainteresowanych prosimy o kontakt z Krajową Izbą Księgowych przed udaniem się
do Urzędu Pracy celem ustalenia szczegółów dot. dalszej współpracy.