Krajowa Izba Księgowych po ukończeniu kursu wydaje uczestnikowi szkolenia zaświadczenie na druku Ministra Edukacji Narodowej, wg poniższego wzoru. Celem kursu jest przygotowanie uczestnika do egzaminu sprawdzającego kwalifikacje zawodowe osób ubiegających się o wpisanie na listę biegłych rewidentów. Uczestnikami kursu mogą być osoby, które posiadają wykształcenie wyższe oraz znające rachunkowość i zagadnienia tożsame na poziomie oczekiwanym od samodzielnego księgowego, których celem jest przystąpienie do egzaminu państwowego na biegłego rewidenta.
Celem kursu jest przekazanie uczestnikom wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej niezbędnej do zdania egzaminów przedmiotowych, których zakres określony został w art. 9 ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym oraz w uchwale nr 2633/49a/2014 Polskiej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie szczegółowego zakresu tematycznego egzaminów w postępowaniu kwalifikacyjnym na biegłych rewidentów.
Uzyskana w ten sposób wiedza i umiejętności dają skuteczne przygotowanie do egzaminu na biegłego rewidenta.
UWAGA! Krajowa Izba Księgowych jest wpisana do rejestru instytucji szkoleniowych Urzędu Pracy. Oznacza to, że każda osoba posiadająca status bezrobotnego, może wnioskować o pokrycie kosztów naszego szkolenia przez swój Urząd Pracy.
UWAGA! Szczegółowe informacje o przebiegu szkolenia, rejestracji, płatnościach oraz wymogach technicznych znajdują się poniżej w dziale „FAQ – częste pytania i odpowiedzi”. Kliknij w dole strony „Zobacz Więcej", aby rozwinąć działy FAQ oraz Opinie absolwentów.
Ścieżka kariery biegłego rewidenta
Przesuń kursor myszy po wizualizacji aby powiększyć
1) Kto może zapisać się na kurs na
kandydatów na biegłych rewidentów?
Uczestnikami kursu mogą być osoby, które
posiadają wykształcenie wyższe oraz znające rachunkowość i zagadnienia tożsame
na poziomie oczekiwanym od samodzielnego księgowego, których celem jest
przystąpienie do egzaminu państwowego na biegłego rewidenta.
2) Czy dokumenty trzeba
odnawiać?
Dokumenty wydawane są na
podstawie odpowiednich rozporządzeń i są dożywotnie! Nie wymagają dodatkowych
uaktualnień, w związku z czym nie ponosi się dodatkowych kosztów.
3) Jak zapisać się na kurs?
Aby zapisać się na kurs,
należy wejść na stronę główną www.kik.edu.pl, a następnie odnaleźć i kliknąć właściwy
kurs. Po wejściu w szkolenie, należy kliknąć ikonkę z napisem „dodaj do
koszyka” a następnie "opłać zamówienie" i wypełnić formularz rejestracyjny.
Do 5 minut po rejestracji, na maila oraz sms’em zostanie wysłany login i hasło
użytkownika (w przypadku, kiedy mail lub/i sms nie doszedł, prosimy o kontakt z
obsługą klienta pod nr telefonu 22
483 52 52). Przy pomocy otrzymanych
danych należy zalogować się na swoje indywidualne konto i dokonać opłaty.
Jeżeli płatność została zrealizowana przelewem internetowym, system w ciągu
kilku minut wykryje transakcję i aktywuje szkolenie. Jeśli natomiast opłata
nastąpiła przelewem tradycyjnym (dane do przelewu dostępne w zakładce kontakt: http://kik.edu.pl/kontakt), w urzędzie pocztowym bądź też placówce
bankowej, należy skan lub zdjęcie potwierdzenia transakcji wysłać na adres: kontakt@kik.edu.pl. Aktywacja kursu nastąpi w ciągu kilku minut
od wysłania maila z potwierdzeniem transakcji. Korzystanie z systemu jest
możliwie uproszczone, intuicyjne i przyjazne dla użytkownika. Cała procedura
nie powinna zająć dłużej niż 5-10 minut.
4) Czy płatność za kurs na kandydatów na biegłych rewidentów można rozłożyć na raty?
Tak. Krajowa Izba Księgowych każdej osobie zainteresowanej
płatnością ratalną, umożliwia rozłożenie całej opłaty na 3 raty. Nie jest
wymagane składanie skomplikowanych wniosków, a następnie ich długie
rozpatrywanie oraz sprawdzanie zdolności kredytowej itp. Wystarczy podczas
rejestracji zaznaczyć chęć płatności ratalnej, a system od razu podzieli opłatę
na 3 raty. Brak skomplikowanych formalności wynika z faktu, iż możliwość
rozłożenia na raty udzielana jest przez Krajową Izbę Księgowych bez instytucji
pośredniczących.
5) Kiedy można rozpocząć kurs
w przypadku płatności ratalnej?
Kurs można rozpocząć od razu
po uiszczeniu pierwszej wpłaty. Wszystkie dokumenty potwierdzające uzyskane
kwalifikacje, zostają wysłane w ciągu 3-7 dni roboczych, od wpłaty ostatniej
raty oraz zdania wszystkich testów i egzaminów.
6) W jaki sposób można dokonać
opłaty za kurs?
Jak otrzymać fakturę?Płatności na portalu Krajowej
Izby Księgowych obsługują Przelewy24 (http://www.przelewy24.pl). Gwarantuje to naszym kursantom najwyższy
standard bezpieczeństwa oraz najszerszą gamę możliwości płatniczych. Po
zarejestrowaniu się na szkolenie, kursant może dokonać płatności poprzez:
-Przelew internetowy (wykrywanie płatności w ciągu kilku minut);
-Przekaz/Przelew tradycyjny (możliwość wygenerowania druku do bezpośredniej płatności na poczcie lub placówce bankowej);
-Kartę kredytową.
Bezpieczeństwo transakcji zapewniają Przelewy24:
http://www.przelewy24.pl/cms,60,polityka_prywatnosci.htm
Generowanie faktury.
Aby
wygenerować fakturę wystarczy w formularzu rejestracyjnym zaznaczyć pole
„Proszę o wystawienie faktury” oraz wypełnić dane niezbędne do jej wystawienia.
Faktura zostanie automatycznie wygenerowana na koncie kursanta po dokonaniu
opłaty. Prosimy nie generować faktury w przypadku, kiedy kursant korzysta ze
zniżki. Należy wówczas napisać maila na adres: kontakt@kik.edu.pl z prośbą o
wystawienie żądanego dokumentu.
7) Czy na dokumentach jest adnotacja, że kurs odbył się metodą
e-learningową?
Nie. Nigdzie nie ma zapisu, że był to
kurs on-line. Wzór nie przewiduje takich adnotacji.
8) Ile czasu zajmuje
opanowanie materiału na kursie i w jakim czasie trzeba go ukończyć?
Kurs składa się z części ogólnej
oraz specjalistycznej. Opanowanie każdej z nich jest zależne od determinacji,
dyspozycyjności oraz dotychczasowej wiedzy kursanta. Osoby posiadające już
wiedzę i doświadczenie, sprawniej poradzą sobie z przygotowanym materiałem.
Najbardziej aktywni kursanci mogą ukończyć szkolenie w 3-4 tygodnie, jednak
średni czas trwania kursu wynosi 5-6 tygodni.
Po każdym temacie przystępuje się do testu cząstkowego. Po rozwiązaniu wszystkich testów cząstkowych, przechodzi się do testu generalnego. W wypadku nie zaliczenia jednego z testów można nieodpłatnie przystąpić do niego ponownie. Ilość prób jest nieograniczona.
Czas
pracy oraz ukończenia kursu organizuje się samodzielnie, wedle indywidualnych
potrzeb i dyspozycyjności czasowej. Platforma szkoleniowa jest inteligenta i
zapamiętuje postępy kursanta.
9) Jak wygląda proces nauki na platformie e-learningowej Krajowej Izby
Księgowych?
Materiały dydaktyczne zostały opracowane
przez wybitnych specjalistów. Wiedza prezentowana jest za pomocą czytelnych
prezentacji oraz załączników. Proces nauki odbywa się na intuicyjnej i łatwej w
obsłudze platformie e-learningowej. W razie jakichkolwiek pytań bądź problemów
przy korzystaniu z platformy, należy kontaktować się z obsługą portalu:
infolinia: 22 483 52 52mail: kontakt@kik.edu.pl
10) Czy kurs on-line jest
niezawodny w działaniu?
Tak. Platforma została
zainstalowana w jednym z najnowocześniejszych na świecie centrów danych, które
gwarantuje dostępność usługi przez około 99.9% czasu w skali roku. O wszelkich
planowanych przerwach w dostępności usługi, kursanci będą informowani z wyprzedzeniem.
11) Czym są „testy
cząstkowe”?
„Testy cząstkowe”, są to
testy wielokrotnego wyboru sprawdzające wiedzę pod koniec omawiania każdego
tematu. W momencie niezaliczenia testu cząstkowego można nieodpłatnie podejść
do testu ponownie, aż do skutku. W każdej chwili istnieje możliwość
powrotu do lekcji, mechanizm ten pozwala lepiej zapoznać się z przygotowanym
materiałem.
12) Czym jest "Test
generalny"?
„Test generalny” jest
ostatnim szczeblem do zakończenia kursu. „TEST GENERALNY” składa się z 30 pytań
losowo wybranych ze wszystkich „testów cząstkowych”. Próg zaliczenia „TESTU
GENERALNEGO” to 25/30. W razie niepowodzenia na teście generalnym można
nieodpłatnie przystąpić do testu ponownie, aż do skutku.
13) Czym jest „Formularz
kontaktowy”?
„Formularz kontaktowy”
wypełnia się po zaliczeniu ostatniego „TESTU GENERALNEGO”. Wypełnienie
„formularza kontaktowego” jest niezbędne, ponieważ zapisane w nim dane są
potrzebne do wystawienia zaświadczenia ukończenia kursu. Należy zwrócić uwagę
na wielkość liter oraz poprawność wpisanych danych. Jest to bardzo ważne,
ponieważ treść z „formularza kontaktowego” jest zamieszczana bezpośrednio na
zaświadczeniu.
14)
Czym jest „Praca Zaliczeniowa”?
Praca zaliczeniowa polega na napisaniu eseju na wybrany przez siebie temat z
dostępnych tematów na platformie. Praca zaliczeniowa powinna zawierać 1-2
strony a4 napisane osobiście przez kursanta w notatniku dostępnym pod wyborem
tematu pracy zaliczeniowej.
UWAGA! Platforma nie zapisuje "tekstu roboczego", prosimy o zapisywanie tekstu na komputerze aby zapobiec jego ewentualnej utracie przed finalnym załączeniem eseju.
15) Jak wygląda odbiór dokumentów?
Dokumentacja o ukończeniu
szkolenia zostaje dostarczona do kursanta w terminie od 3 do 7 dni roboczych,
od momentu zdania egzaminów i dopełnieniu wszelkich powinności. Przesyłka
zostaje wysłana listem poleconym priorytetem, z możliwością monitorowania jej
aktualnego statusu na stronie internetowej: http://emonitoring.poczta-polska.pl/. Czas doręczenia wynosi około 2-3 dni
robocze.
16) Jakie są minimalne wymogi
techniczne?
Należy posiadać komputer PC
lub inne urządzenie, które posiada zainstalowany moduł Flash Player w
przeglądarce (kliknij aby zainstalować). Urządzenie winno odtwarzać poprawnie dźwięk
w formacie MP3 oraz posiadać rozdzielczość ekranu w poziomie nie mniejszą niż
1100 pixeli.
17) Jaka przeglądarka
najlepiej współpracuje z platformą e-learningową?
Do prawidłowej
funkcjonalności platformy wymagana jest jedna z najnowszych wersji
przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox lub Google Chrome. Ponadto
przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz akceptować dane zapisywane w
plikach Cookie.
18) Jak skorzystać z
dofinansowania Urzędu Pracy na szkolenia organizowane przez Krajową Izbę
Księgowych?
Każda osoba zarejestrowana w
urzędzie pracy posiada możliwość ubiegania się o dofinansowanie na kursy
organizowane przez Krajową Izbę Księgowych do wysokości bonu szkoleniowego.
Wartość bonów szkoleniowych najczęściej oscylują w granicach od 4000 zł do 6000
zł., dzięki czemu kursant ma możliwość realizacji nawet kilku kursów.
Zainteresowanych prosimy o kontakt z Krajową Izbą Księgowych przed udaniem się
do Urzędu Pracy celem ustalenia szczegółów dot. dalszej współpracy. Krajowa
Izba Księgowych widnieje w rejestrze instytucji szkoleniowych pod numerem:
2.02/00058/2016.