Kurs na kandydatów na biegłych rewidentów online oraz materiały dydaktyczne są prowadzone m.in. w oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki, Ustawę o prawie oświatowym, Ustawę o rachunkowości oraz prawo bankowe.
Krajowa Izba Księgowych posiada uprawnienia do wydawania absolwentowi dokumentacji zgodnej z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki.
Zwracamy szczególną uwagę, iż do wydawania powyższej dokumentacji są powołane wyłącznie uprawnione do tego instytucje oświatowe.
Po ukończeniu kursu na kandydatów na biegłych rewidentów absolwent otrzymuje dokumentację zgodną z wymogami MEiN. Kurs ma za zadanie przygotowanie uczestnika do egzaminu sprawdzającego kwalifikacje zawodowe osób ubiegających się o wpisanie na listę biegłych rewidentów. Uczestnikami kursu mogą być osoby znające rachunkowość i zagadnienia tożsame na poziomie oczekiwanym od samodzielnego księgowego, których celem jest przystąpienie do egzaminu państwowego na biegłego rewidenta.
Celem kursu jest przekazanie uczestnikom wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej niezbędnej do zdania egzaminów przedmiotowych, których zakres określony został w art. 14 ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym oraz w uchwale nr 1273/30/2017 Polskiej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 5 września 2017 r. w sprawie szczegółowego zakresu tematycznego egzaminów w postępowaniu kwalifikacyjnym na biegłych rewidentów.
Uzyskana w ten sposób wiedza i umiejętności dają skuteczne przygotowanie do egzaminu na biegłego rewidenta.
Kursy realizowane przez Krajową Izbę Księgowych są aktualizowane na bieżąco w zakresie wszelkich zmian i nowelizacji w przepisach wprowadzanych w związku z Polskim Ładem.
Krajowa Izba Księgowych jest wpisana do rejestru instytucji szkoleniowych Urzędu Pracy. Oznacza to, że każda osoba posiadająca status bezrobotnego, może wnioskować o pokrycie kosztów naszych kursów online przez swój Urząd Pracy.
UWAGA! Szczegółowe informacje o przebiegu kursu online, rejestracji, płatnościach oraz wymogach technicznych znajdują się poniżej. Zachęcamy do weryfikacji.
Ścieżka kariery biegłego rewidenta
Przesuń kursor myszy po wizualizacji aby powiększyć
1) Kto może zapisać się na kurs na
kandydatów na biegłych rewidentów?
Uczestnikami kursu mogą być osoby znające rachunkowość i zagadnienia tożsame
na poziomie oczekiwanym od samodzielnego księgowego, których celem jest
przystąpienie do egzaminu państwowego na biegłego rewidenta.
2) Czy dokumenty trzeba
odnawiać?
Dokumenty wydawane są na
podstawie odpowiednich rozporządzeń i są dożywotnie! Nie wymagają dodatkowych
uaktualnień, w związku z czym nie ponosi się dodatkowych kosztów.
3) Jak zapisać się na kurs?
Aby zapisać się na kurs,
należy wejść na stronę główną www.kik.edu.pl, a następnie odnaleźć i kliknąć właściwy
kurs. Po wejściu w szkolenie, należy kliknąć ikonkę z napisem „dodaj do
koszyka” a następnie "opłać zamówienie" i wypełnić formularz rejestracyjny.
Do 5 minut po rejestracji, na maila oraz SMS-em zostanie wysłany login i hasło
użytkownika (w przypadku, kiedy mail lub/i SMS nie doszedł, prosimy o kontakt z
obsługą klienta pod nr telefonu 22 602 01 05). Przy pomocy otrzymanych
danych należy zalogować się na swoje indywidualne konto i dokonać opłaty.
Jeżeli płatność została zrealizowana przelewem internetowym, system w ciągu
kilku minut wykryje transakcję i aktywuje szkolenie. Jeśli natomiast opłata
nastąpiła przelewem tradycyjnym (dane do przelewu dostępne w zakładce kontakt: http://kik.edu.pl/kontakt), w urzędzie pocztowym bądź też placówce
bankowej, należy skan lub zdjęcie potwierdzenia transakcji wysłać na adres: kontakt@kik.edu.pl. Aktywacja kursu nastąpi w ciągu kilku minut
od wysłania maila z potwierdzeniem transakcji. Korzystanie z systemu jest
możliwie uproszczone, intuicyjne i przyjazne dla użytkownika. Cała procedura
nie powinna zająć dłużej niż 5-10 minut.
4) Czy płatność za
kurs na kandydatów na biegłych rewidentów można rozłożyć na raty?
Tak. Krajowa Izba Księgowych każdej osobie zainteresowanej
płatnością ratalną, umożliwia rozłożenie całej opłaty na 3 raty. Nie jest
wymagane składanie skomplikowanych wniosków, a następnie ich długie
rozpatrywanie oraz sprawdzanie zdolności kredytowej itp. Wystarczy podczas
rejestracji zaznaczyć chęć płatności ratalnej, a system od razu podzieli opłatę
na 3 raty. Brak skomplikowanych formalności wynika z faktu, iż możliwość
rozłożenia na raty udzielana jest przez Krajową Izbę Księgowych bez instytucji
pośredniczących.
5) Kiedy można rozpocząć kurs
w przypadku płatności ratalnej?
Kurs można rozpocząć od razu
po uiszczeniu pierwszej wpłaty. Wszystkie dokumenty potwierdzające uzyskane
kwalifikacje, zostają wysłane w ciągu 3-7 dni roboczych, od wpłaty ostatniej
raty oraz zdania wszystkich testów i egzaminów.
6) W jaki sposób można dokonać
opłaty za kurs? Jak otrzymać fakturę?
Płatności na portalu Krajowej
Izby Księgowych obsługują Przelewy24 (http://www.przelewy24.pl). Gwarantuje to naszym kursantom najwyższy
standard bezpieczeństwa oraz najszerszą gamę możliwości płatniczych. Po
zarejestrowaniu się na szkolenie, kursant może dokonać płatności poprzez:
- Przelew internetowy (wykrywanie płatności w ciągu kilku minut);
- Przekaz/Przelew tradycyjny (możliwość wygenerowania druku do bezpośredniej płatności na poczcie lub placówce bankowej);
- Kartę kredytową.
Bezpieczeństwo transakcji zapewniają Przelewy24:
https://www.przelewy24.pl/obowiazek-informacyjny-rodo-platnicy
Generowanie
faktury.
Celem wygenerowania faktury, po opłaceniu zamówienia, należy zalogować się na indywidualnym koncie kursanta oraz przejść do zakładki "Panel kursanta". Następnie prosimy o uzupełnienie danych niezbędnych do wystawienia dokumentu. Faktura zostanie wygenerowana automatycznie.
7) Czy na dokumentach jest adnotacja, że kurs odbył się metodą
e-learningową?
Nie. Nigdzie nie ma zapisu, że był to
kurs on-line. Wzór nie przewiduje takich adnotacji.
8) Ile czasu zajmuje
opanowanie materiału na kursie i w jakim czasie trzeba go ukończyć?
Kurs składa się z części ogólnej
oraz specjalistycznej. Opanowanie każdej z nich jest zależne od determinacji,
dyspozycyjności oraz dotychczasowej wiedzy kursanta. Osoby posiadające już
wiedzę i doświadczenie, sprawniej poradzą sobie z przygotowanym materiałem. Średni czas trwania kursu wynosi 2-3 miesiące.
Po
każdym temacie przystępuje się do testu cząstkowego. Po rozwiązaniu wszystkich
testów cząstkowych, przechodzi się do testu generalnego. W wypadku niezaliczenia jednego z testów można nieodpłatnie przystąpić do niego ponownie.
Ilość prób jest nieograniczona.
Czas
pracy oraz ukończenia kursu organizuje się samodzielnie, wedle indywidualnych
potrzeb i dyspozycyjności czasowej. Platforma szkoleniowa jest inteligenta i
zapamiętuje postępy kursanta.
9) Jak wygląda proces nauki na platformie e-learningowej Krajowej Izby
Księgowych?
Materiały dydaktyczne zostały opracowane
przez wybitnych specjalistów. Wiedza prezentowana jest za pomocą czytelnych
prezentacji oraz załączników. Proces nauki odbywa się na intuicyjnej i łatwej w
obsłudze platformie e-learningowej. W razie jakichkolwiek pytań bądź problemów
przy korzystaniu z platformy, należy kontaktować się z obsługą portalu:
infolinia: 22 602 01 05 mail: kontakt@kik.edu.pl.
10) Czy kurs on-line jest
niezawodny w działaniu?
Tak. Platforma została
zainstalowana w jednym z najnowocześniejszych na świecie centrów danych, które
gwarantuje dostępność usługi przez około 99.9% czasu w skali roku. O wszelkich
planowanych przerwach w dostępności usługi, kursanci będą informowani z wyprzedzeniem.
11) Czym są „testy
cząstkowe”?
„Testy cząstkowe”, są to
testy wielokrotnego wyboru sprawdzające wiedzę pod koniec omawiania każdego
tematu. W momencie niezaliczenia testu cząstkowego można nieodpłatnie podejść
do testu ponownie, aż do skutku. W każdej chwili istnieje możliwość
powrotu do lekcji, mechanizm ten pozwala lepiej zapoznać się z przygotowanym
materiałem.
12) Czym jest "Test
generalny"?
„Test generalny” jest
ostatnim szczeblem do zakończenia kursu. „TEST GENERALNY” składa się z 30 pytań
losowo wybranych ze wszystkich „testów cząstkowych”. Próg zaliczenia „TESTU
GENERALNEGO” to 25/30. W razie niepowodzenia na teście generalnym można
nieodpłatnie przystąpić do testu ponownie, aż do skutku.
13) Czym jest „Formularz
końcowy”?
„Formularz końcowy”
wypełnia się po zaliczeniu ostatniego „TESTU GENERALNEGO”. Wypełnienie
„formularza końcowego” jest niezbędne, ponieważ zapisane w nim dane są
potrzebne do wystawienia zaświadczenia ukończenia kursu. Należy zwrócić uwagę
na wielkość liter oraz poprawność wpisanych danych. Jest to bardzo ważne,
ponieważ treść z „formularza końcowego” jest zamieszczana bezpośrednio na
zaświadczeniu.
14)
Czym jest „Praca Zaliczeniowa”?
Praca zaliczeniowa polega na napisaniu eseju na wybrany przez siebie temat z
dostępnych tematów na platformie. Praca zaliczeniowa powinna zawierać 1-2
strony a4 napisane osobiście przez kursanta w notatniku dostępnym pod wyborem
tematu pracy zaliczeniowej.
UWAGA!
Platforma nie zapisuje "tekstu roboczego", prosimy o zapisywanie
tekstu na komputerze aby zapobiec jego ewentualnej utracie przed finalnym
załączeniem eseju.
15) Jak wygląda odbiór dokumentów?
Dokumentacja o ukończeniu
szkolenia zostaje nadana do kursanta w terminie od 3 do 7 dni roboczych,
od momentu zdania egzaminów i dopełnieniu wszelkich powinności. Przesyłka
zostaje wysłana listem poleconym priorytetem, z możliwością monitorowania jej
aktualnego statusu na stronie internetowej: http://emonitoring.poczta-polska.pl/. Czas doręczenia wynosi około 2-3 dni
robocze.
16) Jakie są minimalne wymogi
techniczne?
Musisz posiadać komputer PC lub inne urządzenie, które odtwarza poprawnie dźwięk w formacie MP3 oraz posiada rozdzielczość ekranu w poziomie nie mniejszą niż 1100 pikseli.
17) Jaka przeglądarka
najlepiej współpracuje z platformą e-learningową?
Do prawidłowej
funkcjonalności platformy wymagana jest jedna z najnowszych wersji
przeglądarek: Internet Explorer, Mozilla Firefox lub Google Chrome. Ponadto
przeglądarka powinna obsługiwać JavaScript oraz akceptować dane zapisywane w
plikach Cookie.
18) Jak skorzystać z
dofinansowania Urzędu Pracy na szkolenia organizowane przez Krajową Izbę
Księgowych?
Każda osoba zarejestrowana w
urzędzie pracy posiada możliwość ubiegania się o dofinansowanie na kursy
organizowane przez Krajową Izbę Księgowych do wysokości bonu szkoleniowego.
Wartość bonów szkoleniowych najczęściej oscyluje w granicach od 4000 zł do 8000
zł., dzięki czemu kursant ma możliwość realizacji nawet kilku kursów.
Zainteresowanych prosimy o kontakt z Krajową Izbą Księgowych przed udaniem się
do Urzędu Pracy celem ustalenia szczegółów dot. dalszej współpracy.